Introductieseminarie Perceptieve Pedagogie (ook toegankelijk zonder paramedische vooropleiding)

Introductieseminarie Perceptieve Pedagogie (ook toegankelijk zonder paramedische vooropleiding)

Introductieseminarie Perceptieve Pedagogie

De snelle evolutie wat betreft de diversiteit van aanvragen, de hoge eisen die het publiek je stelt, de noodzaak om de kwaliteit van de relatie met de deelnemers op peil te houden en de ambitie om te kiezen voor een persoonsgebonden strategie die leidt naar een snelle en langdurige oplossing, kunnen je als professional in het onderwijs, coaching, communicatie, gezondheidszorg of human resources serieus onder druk zetten. Perceptieve pedagogie helpt jou en jouw cliënt/groep daarbij. Het principe is eenvoudig en diepgaand: via het ontwikkelen van je bewegings- en lichaamsperceptie maak je je geleidelijk aan nieuwe perceptieve vaardigheden eigen die je helpen bij je zelfobservatie, bij het beoordelen van je reflectie, bij het op peil houden van de kwaliteit van je relaties en bij het zoeken naar aangepaste oplossings- en gedragsstrategieën. De praktische toepassing ervan vereist een specifieke aanpak. 

Voor wie?
De perceptieve pedagogie richt zich naar professionals uit de zorgsector en de begeleiding en naar mensen uit het onderwijs, vorming, communicatie en human resources. Ook personen uit de creatieve sector kunnen een verrijking vinden in deze methode.

Wat biedt de percetieve pedagogie aan?
Het integreren van de principes van de perceptieve pedagogie in je professionele activiteiten biedt je de mogelijkheid om jezelf en jouw patiënten, cliënten, leerlingen, partners, equipe,… het volgende aan te bieden:
• Het ontwikkelen van een stabielere, fijnere en rijkere relatie met jezelf
• Het verhogen van de kwaliteit van aandacht en aanwezigheid ten opzichte van jezelf en de anderen
• Het leren zorg dragen voor jezelf en voor je levenskwaliteit
• Het ontwikkelen van een nieuwe kijk op professionele en persoonlijke problemen en uitdagingen
• Het (h)erkennen van lichamelijke informatie die bijdraagt tot het begrijpen van de betekenis van beleefde situaties
• Het in staat zijn tot nieuwe manieren van reflexie, zijn en handelen

FAQ
Details
  • Doelpubliek

    professionals uit de creatieve- en zorgsector en de begeleiding en naar mensen uit het onderwijs, vorming, communicatie en human resources

  • Locatie

    Drongen, Oude Abdij

  • Datum

    30-01-2014 tem 01-02-2014

  • Prijs

    320 euro (gebruik kom-portefeuille en betaald educatief verlof mogelijk)

  • Tijdstip

    9u30-17u30

  • Registratie open tem

    00-00-0000

Close

Menu